Årsmöte | En månad kvar

Snart är det helg och då passar det utmärkt att ta tio minuter att svara på enkäten som skickats ut till medlemmarna.

Ett gäng svar har kommit in och  svaren är entydiga! Det är kul med 606a och dessutom att kappsegla mycket och ofta. Kanske inte så oväntat, men man får inte stanna upp och bli lat för det, ett vinnande koncept kan utvecklas även det.

Vi får se vad styrelsen hittar på till nästa år! BTW det går att anmäla sig till årsmötet via anmälningsmojängen. Bra för oss att veta hur många som kommer då vi skall fixa fikabröd och annat.

På årsmötet skall mäster Björn filosofera om vad som gör att vissa seglar upp sig och andra inte. I helgen får han anledning att testa –  Mästarnas Mästare seglas i Båstad. Björne tillsammans med ungdomarna Österberg och Nihlmark skall försvara C-55 färgerna och får givetvis tampas med årets 606 mästare 2*Ek + Kihlsäter. Enligt rykte skall det finnas ett twitterflöde i gång lagom till helgen som SSF fixar. Kanske kan vi koppla upp oss mot det och se hur det går för dem.

För alla som är på FB kan man numera även finna Stockholms 606 klubb där. Det är i sin linda, men tanken är att man skall kunna ha koll på när det skrivs nåt på hemsidan.